Blog Archive
-
►
2014
(32)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (1)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
▼
2013
(53)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (4)
-
▼
Ιανουαρίου
(14)
- 1056 γραμμή βοήθειας για παιδιά
- Ο ρόλος των παιδιών θεατών - Σχολικό Εκφοβισμό
- Ο ρόλος των εκπαιδευτικών - Σχολικό Εκφοβισμό
- Το εκπαιδευτικό εργαλείο - Σχολικό Εκφοβισμό
- Η έρευνα κάλυψε τις έξι ευρωπαϊκές χώρες
- Ευρωπαϊκή Καμπάνια ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό
- Ένας στους τρεις μαθητές θύμα σχολικού εκφοβισμού
- ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΛΗΡΩΣΗΣ
- Ετήσια Γενική Συνέλευση
- «Κοινωνικό Φροντιστήριο» -Κάλεσμα της Κίνησης Πολι...
- ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ -ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΑΝΟΜΗΣ - ΣΧΟΛΙΚΟ ...
- Με περίπου 2.000 κενά καθηγητών θα συνεχιστεί η σχ...
- Διαβεβαιώσεις για τη θέρμανση στα σχολεία
- Δωρεάν παροχή ιατρικής φροντίδας σε ανασφάλιστους ...
-
►
2012
(92)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (9)
- ► Φεβρουαρίου (15)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2011
(96)
- ► Δεκεμβρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
-
►
2010
(8)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (1)
Blog Archive
- 2014 (32)
-
2013
(53)
- Δεκεμβρίου 2013(2)
- Νοεμβρίου 2013(7)
- Οκτωβρίου 2013(5)
- Σεπτεμβρίου 2013(6)
- Αυγούστου 2013(4)
- Ιουλίου 2013(1)
- Ιουνίου 2013(1)
- Μαΐου 2013(1)
- Απριλίου 2013(3)
- Μαρτίου 2013(5)
- Φεβρουαρίου 2013(4)
-
Ιανουαρίου 2013(14)
- 1056 γραμμή βοήθειας για παιδιά
- Ο ρόλος των παιδιών θεατών - Σχολικό Εκφοβισμό
- Ο ρόλος των εκπαιδευτικών - Σχολικό Εκφοβισμό
- Το εκπαιδευτικό εργαλείο - Σχολικό Εκφοβισμό
- Η έρευνα κάλυψε τις έξι ευρωπαϊκές χώρες
- Ευρωπαϊκή Καμπάνια ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό
- Ένας στους τρεις μαθητές θύμα σχολικού εκφοβισμού
- ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΛΗΡΩΣΗΣ
- Ετήσια Γενική Συνέλευση
- «Κοινωνικό Φροντιστήριο» -Κάλεσμα της Κίνησης Πολι...
- ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ -ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΑΝΟΜΗΣ - ΣΧΟΛΙΚΟ ...
- Με περίπου 2.000 κενά καθηγητών θα συνεχιστεί η σχ...
- Διαβεβαιώσεις για τη θέρμανση στα σχολεία
- Δωρεάν παροχή ιατρικής φροντίδας σε ανασφάλιστους ...
- 2012 (92)
- 2011 (96)
- 2010 (8)
- 2009 (22)
Αναγνώστες
Συνολικές προβολές σελ.
37483
Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών - Σχολικό Εκφοβισμό
Στην εκδήλωση ενός φαινόμενου μέσα στο σχολικό πλαίσιο πρώτο λόγο οφείλουν να έχουν και οι εκπαιδευτικοί.
Σε γενικές γραμμές ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να:
● ενημερωθεί για το φαινόμενο και ως συνέπεια να γίνει ικανότερος να το αναγνωρίζει να το σταματά άμεσα και να μπορεί να αναπτύξει στη συνέχεια προγράμματα ή τεχνικές παρέμβασης για εκτόνωση του
● Μην αγνοήσει ή υποτιμήσει κάτι που του αναφέρει το παιδί
● Κάνει άμεση και αυστηρή παρατήρηση αμέσως μετά το περιστατικό
● Να αξιοποιήσει τη «δύναμη» του παιδιού που ασκεί βία σε θετικές συμπεριφορές
● Να αναπτύξει δραστηριότητες σχετικά με το φαινόμενο (συζήτηση, παιχνίδι ρόλων, ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων)
● Να Δημιουργήσει θετικό κλίμα στο σχολείο
● Να προστατεύσει το παιδί που δέχεται τη βία, να μη του ζητάτε να εξηγήσει μπροστά σε άλλους τι έχει γίνει, αλλά σε κατ’ ιδίαν συνάντηση να γίνεται προσπάθεια αποενοχοποίησης και συναισθηματικής ενίσχυσης
Επίσης:
● Συστήνεται να αποφεύγεται η ποινικοποίηση της πράξης και η τιμωρία του παιδιού με αποβολές από τη σχολική μονάδα καθώς δεν είναι αποτελεσματικές.
● Θα πρέπει να δημιουργείται τέτοιο κλίμα στο σχολείο ουτώς ώστε να μην καλύτονται τέτοια μυστικά.
● Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην ζητηθεί η «συμφιλίωση» μεταξύ παιδιού που δέχεται βία και παιδιού που ασκεί βία καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να επαναθυματοποιηθεί το ένα παιδί και το άλλο να επιβεβαιώσει την «δύναμη» και κυριαρχία» του.
Πηγη ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Σε γενικές γραμμές ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να:
● ενημερωθεί για το φαινόμενο και ως συνέπεια να γίνει ικανότερος να το αναγνωρίζει να το σταματά άμεσα και να μπορεί να αναπτύξει στη συνέχεια προγράμματα ή τεχνικές παρέμβασης για εκτόνωση του
● Μην αγνοήσει ή υποτιμήσει κάτι που του αναφέρει το παιδί
● Κάνει άμεση και αυστηρή παρατήρηση αμέσως μετά το περιστατικό
● Να αξιοποιήσει τη «δύναμη» του παιδιού που ασκεί βία σε θετικές συμπεριφορές
● Να αναπτύξει δραστηριότητες σχετικά με το φαινόμενο (συζήτηση, παιχνίδι ρόλων, ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων)
● Να Δημιουργήσει θετικό κλίμα στο σχολείο
● Να προστατεύσει το παιδί που δέχεται τη βία, να μη του ζητάτε να εξηγήσει μπροστά σε άλλους τι έχει γίνει, αλλά σε κατ’ ιδίαν συνάντηση να γίνεται προσπάθεια αποενοχοποίησης και συναισθηματικής ενίσχυσης
Επίσης:
● Συστήνεται να αποφεύγεται η ποινικοποίηση της πράξης και η τιμωρία του παιδιού με αποβολές από τη σχολική μονάδα καθώς δεν είναι αποτελεσματικές.
● Θα πρέπει να δημιουργείται τέτοιο κλίμα στο σχολείο ουτώς ώστε να μην καλύτονται τέτοια μυστικά.
● Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην ζητηθεί η «συμφιλίωση» μεταξύ παιδιού που δέχεται βία και παιδιού που ασκεί βία καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να επαναθυματοποιηθεί το ένα παιδί και το άλλο να επιβεβαιώσει την «δύναμη» και κυριαρχία» του.
Πηγη ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου