Blog Archive
-
►
2014
(32)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (1)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2013
(53)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2012
(92)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (9)
- ► Φεβρουαρίου (15)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
▼
2011
(96)
-
▼
Δεκεμβρίου
(16)
- Δεν υπάρχουν μαγικά κόλπα που μπορούν να μας μεταμ...
- 2η Κατανομή στους ΟΤΑ της ΣΑΤΑ έτους 2011 για την ...
- Η άλλη άποψη 'Οι νέες τεχνολογίες στα σχολεία δεν ...
- Οι πενθήμερες εκδρομές γίνονται επταήμερες...
- Με κουπόνια θα τρώνε οι άποροι μαθητές Σε τριακόσ...
- Οι όροι και η προϋποθέσεις για τις μονοήμερες και ...
- Εντονο στρες από το Δημοτικό Πανελλήνια έρευνα λέ...
- Χωρίς θέρμανση τα σχολεία
- Ερευνα στους μαθητές εφηβικής ηλικίας για συμπεριφ...
- Η προστασία των δικαιωμάτων των ανηλίκων στα ίντε...
- Οι γονείς θα ενημερώνονται για την επιβολή προστίμ...
- Δεν επιτρέπεται πλέον η επίδοση εγγράφων σε ανηλίκ...
- Οι έξι οδηγίες του υπ. Παιδείας προς τα σχολεία γι...
- Πρόσκληση ενδιαφέροντος σε Μαθητές, Φοιτητές, Γονε...
- Επιστημονική Διημερίδα Συστημικής Εταιρείας Βορείο...
- Παράταση προθεσμίας υποβολής προγραμμάτων σχολικών...
- ► Σεπτεμβρίου (13)
-
▼
Δεκεμβρίου
(16)
-
►
2010
(8)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (1)
Blog Archive
- 2014 (32)
- 2013 (53)
- 2012 (92)
-
2011
(96)
-
Δεκεμβρίου 2011(16)
- Δεν υπάρχουν μαγικά κόλπα που μπορούν να μας μεταμ...
- 2η Κατανομή στους ΟΤΑ της ΣΑΤΑ έτους 2011 για την ...
- Η άλλη άποψη 'Οι νέες τεχνολογίες στα σχολεία δεν ...
- Οι πενθήμερες εκδρομές γίνονται επταήμερες...
- Με κουπόνια θα τρώνε οι άποροι μαθητές Σε τριακόσ...
- Οι όροι και η προϋποθέσεις για τις μονοήμερες και ...
- Εντονο στρες από το Δημοτικό Πανελλήνια έρευνα λέ...
- Χωρίς θέρμανση τα σχολεία
- Ερευνα στους μαθητές εφηβικής ηλικίας για συμπεριφ...
- Η προστασία των δικαιωμάτων των ανηλίκων στα ίντε...
- Οι γονείς θα ενημερώνονται για την επιβολή προστίμ...
- Δεν επιτρέπεται πλέον η επίδοση εγγράφων σε ανηλίκ...
- Οι έξι οδηγίες του υπ. Παιδείας προς τα σχολεία γι...
- Πρόσκληση ενδιαφέροντος σε Μαθητές, Φοιτητές, Γονε...
- Επιστημονική Διημερίδα Συστημικής Εταιρείας Βορείο...
- Παράταση προθεσμίας υποβολής προγραμμάτων σχολικών...
- Νοεμβρίου 2011(17)
- Οκτωβρίου 2011(14)
- Σεπτεμβρίου 2011(13)
- Αυγούστου 2011(13)
- Ιουλίου 2011(1)
- Ιουνίου 2011(7)
- Μαΐου 2011(5)
- Απριλίου 2011(9)
- Μαρτίου 2011(1)
-
Δεκεμβρίου 2011(16)
- 2010 (8)
- 2009 (22)
Αναγνώστες
Συνολικές προβολές σελ.
Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011
Η άλλη άποψη 'Οι νέες τεχνολογίες στα σχολεία δεν πιστεύω ότι βοηθούν...'
Πολέμιος της εισαγωγής των νέων τεχνολογιών στα σχολεία, ο αυστριακός «γκουρού» της ψυχιατρικής και επικεφαλής της Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Ουλμ δρ Μάνφρεντ Σπίτσερ γνωρίζει καλά ότι οι απόψεις του δεν είναι δημοφιλείς. Δεινός υποστηρικτής του μαυροπίνακα, των καλών εκπαιδευτικών και της πλούσιας βιβλιοθήκης, είναι της άποψης ότι πίσω από το σπρώξιμο των μαθητών προς αυτές δεν υπάρχει κανένα μαθησιακό όφελος παρά μόνο η αύξηση των κερδών των τεχνολογικών κολοσσών.
«Οι νέες τεχνολογίες στα σχολεία δεν πιστεύω ότι βοηθούν, ούτε καν υπό μορφή διαδραστικών προγραμμάτων» αναφέρει χαρακτηριστικά. «Εχω επισκεφθεί αρκετά σχολεία που φιλοξενούν τέτοια συστήματα και έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στο τέλος της ημέρας τα παιδιά μαθαίνουν κάτι όχι χάρη στις νέες τεχνολογίες αλλά επειδή συνδέουν τα νέα στοιχεία με τον πραγματικό – και όχι τον εικονικό – κόσμο. Το ίδιο πιστεύω και για τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης: οι πραγματικοί φίλοι είναι καλύτεροι από τα εικονικά avatars. Και δεν αναφέρομαι στη δυσκολία του διαχωρισμού του πραγματικού από τον εικονικό κόσμο, γιατί κάτι τέτοιο είναι διακριτό από το 8ο έτος της ηλικίας μας. Το πρόβλημα είναι ότι αν “τρέφουμε” τον εγκέφαλό μας μόνο με σκιές του πραγματικού μέσω του εικονικού κόσμου, τότε η πραγματικότητα γίνεται ρηχή. Δεν επεξεργαζόμαστε, δηλαδή, τις πληροφορίες αυτές με την ίδια βαρύτητα που θα τις επεξεργαζόμασταν σε περίπτωση που τις συναντούσαμε στην πραγματικότητα. Και το βάθος της επεξεργασίας αυτής σχετίζεται άμεσα με τη μνήμη» επισημαίνει.
Και η ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης των μαθητών όμως δέχεται... «ηλεκτρονικό» πόλεμο. «Τα βιντεοπαιχνίδια μαθαίνουν στα παιδιά πώς να συγκεντρώνονται σε διαφορετικά σημεία της οθόνης. Αυτό πλασάρεται από τις εταιρείες ως ενίσχυση της προσοχής. Η προσοχή στο σχολείο όμως μεταφράζεται στην ικανότητα του να μπορεί κανείς να συγκεντρωθεί σε ένα πράγμα κάθε φορά. Και την ικανότητα αυτή ακριβώς “χάνουν” τα παιδιά όταν μαθαίνουν να συγκεντρώνονται στα πάντα. Πρόσφατη μελέτη μάς έδειξε ότι, αν δώσουμε σε έναν μαθητή μια παιχνιδομηχανή, τότε μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών οι σχολικές επιδόσεις του θα κάνουν “βουτιά”».
Πηγη : ΒΗΜΑ 27/11/11
«Οι νέες τεχνολογίες στα σχολεία δεν πιστεύω ότι βοηθούν, ούτε καν υπό μορφή διαδραστικών προγραμμάτων» αναφέρει χαρακτηριστικά. «Εχω επισκεφθεί αρκετά σχολεία που φιλοξενούν τέτοια συστήματα και έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι στο τέλος της ημέρας τα παιδιά μαθαίνουν κάτι όχι χάρη στις νέες τεχνολογίες αλλά επειδή συνδέουν τα νέα στοιχεία με τον πραγματικό – και όχι τον εικονικό – κόσμο. Το ίδιο πιστεύω και για τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης: οι πραγματικοί φίλοι είναι καλύτεροι από τα εικονικά avatars. Και δεν αναφέρομαι στη δυσκολία του διαχωρισμού του πραγματικού από τον εικονικό κόσμο, γιατί κάτι τέτοιο είναι διακριτό από το 8ο έτος της ηλικίας μας. Το πρόβλημα είναι ότι αν “τρέφουμε” τον εγκέφαλό μας μόνο με σκιές του πραγματικού μέσω του εικονικού κόσμου, τότε η πραγματικότητα γίνεται ρηχή. Δεν επεξεργαζόμαστε, δηλαδή, τις πληροφορίες αυτές με την ίδια βαρύτητα που θα τις επεξεργαζόμασταν σε περίπτωση που τις συναντούσαμε στην πραγματικότητα. Και το βάθος της επεξεργασίας αυτής σχετίζεται άμεσα με τη μνήμη» επισημαίνει.
Και η ικανότητα αυτοσυγκέντρωσης των μαθητών όμως δέχεται... «ηλεκτρονικό» πόλεμο. «Τα βιντεοπαιχνίδια μαθαίνουν στα παιδιά πώς να συγκεντρώνονται σε διαφορετικά σημεία της οθόνης. Αυτό πλασάρεται από τις εταιρείες ως ενίσχυση της προσοχής. Η προσοχή στο σχολείο όμως μεταφράζεται στην ικανότητα του να μπορεί κανείς να συγκεντρωθεί σε ένα πράγμα κάθε φορά. Και την ικανότητα αυτή ακριβώς “χάνουν” τα παιδιά όταν μαθαίνουν να συγκεντρώνονται στα πάντα. Πρόσφατη μελέτη μάς έδειξε ότι, αν δώσουμε σε έναν μαθητή μια παιχνιδομηχανή, τότε μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών οι σχολικές επιδόσεις του θα κάνουν “βουτιά”».
Πηγη : ΒΗΜΑ 27/11/11
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου