Blog Archive
-
►
2014
(32)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (1)
- ► Ιανουαρίου (3)
-
►
2013
(53)
- ► Δεκεμβρίου (2)
- ► Σεπτεμβρίου (6)
- ► Φεβρουαρίου (4)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
▼
2012
(92)
- ► Δεκεμβρίου (1)
- ► Σεπτεμβρίου (9)
-
▼
Απριλίου
(11)
- «Πρόγραμμα εξετάσεων σχολικού έτους 2011-2012»
- Λειτουργία σχολείων λόγω της διενέργειας των Εθνικ...
- 2ο Διασχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στο Δήμο Θερμ...
- Πότε κλείνουν τα σχολεία - Πότε αρχίζουν οι εξετάσεις
- 2ο ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΒΟΛΛΕΥ Δ. ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ
- 2ο Διασχολικό πρωτάθλημα βόλεϋ στο Δήμο Θερμαϊκού
- «Σχολικές εκδρομές»
- ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ & ΠΟΛΙΤΩΝ: ΟΔΗΓΟΣ ΟΡΘΗΣ...
- Μεγάλη συμμετοχή των σχολείων στις ανοικτές προβολ...
- Εναρξη ημερίδων για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
- Διάταξη σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικώ...
- ► Φεβρουαρίου (15)
- ► Ιανουαρίου (14)
-
►
2011
(96)
- ► Δεκεμβρίου (16)
- ► Σεπτεμβρίου (13)
-
►
2010
(8)
- ► Φεβρουαρίου (3)
- ► Ιανουαρίου (1)
Blog Archive
- 2014 (32)
- 2013 (53)
-
2012
(92)
- Δεκεμβρίου 2012(1)
- Νοεμβρίου 2012(3)
- Οκτωβρίου 2012(5)
- Σεπτεμβρίου 2012(9)
- Αυγούστου 2012(7)
- Ιουλίου 2012(6)
- Ιουνίου 2012(2)
- Μαΐου 2012(7)
-
Απριλίου 2012(11)
- «Πρόγραμμα εξετάσεων σχολικού έτους 2011-2012»
- Λειτουργία σχολείων λόγω της διενέργειας των Εθνικ...
- 2ο Διασχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στο Δήμο Θερμ...
- Πότε κλείνουν τα σχολεία - Πότε αρχίζουν οι εξετάσεις
- 2ο ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΒΟΛΛΕΥ Δ. ΘΕΡΜΑΙΚΟΥ
- 2ο Διασχολικό πρωτάθλημα βόλεϋ στο Δήμο Θερμαϊκού
- «Σχολικές εκδρομές»
- ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ & ΠΟΛΙΤΩΝ: ΟΔΗΓΟΣ ΟΡΘΗΣ...
- Μεγάλη συμμετοχή των σχολείων στις ανοικτές προβολ...
- Εναρξη ημερίδων για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
- Διάταξη σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικώ...
- Μαρτίου 2012(12)
- Φεβρουαρίου 2012(15)
- Ιανουαρίου 2012(14)
- 2011 (96)
- 2010 (8)
- 2009 (22)
Αναγνώστες
Συνολικές προβολές σελ.
Σάββατο 7 Απριλίου 2012
ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ & ΠΟΛΙΤΩΝ: ΟΔΗΓΟΣ ΟΡΘΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
«Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του κράτους και υπηρετούν το λαό· οφείλουν πίστη στο Σύνταγμα και αφοσίωση στην Πατρίδα».
Άρθρο 103 παρ. 1 Συντάγματος
Οι σχέσεις διοίκησης-πολιτών ρυθμίζονται από συγκεκριμένους νομικούς κανόνες που πραγματώνουν τις αρχές του κράτους δικαίου και της δημοκρατίας. Ωστόσο, η ποιότητα των σχέσεων αυτών δεν εξαντλείται στην εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων δικαίου αλλά περιλαμβάνει και την εμπειρία των καθημερινών συναλλαγών με τους υπαλλήλους των υπηρεσιών. Σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνεται η διαπροσωπική επαφή, η εκπλήρωση αλλά και ο τρόπος εκπλήρωσης- των υποχρεώσεών τους.
Σε αναζήτηση της ποιότητας στη σχέση διοίκησης πολιτών, σε διάφορες χώρες και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, διατυπώνονται κώδικες ή οδηγοί που εξειδικεύουν τις οφειλόμενες συμπεριφορές και προδιαγραφές δράσης. Στοχεύουν να παράσχουν ένα εύχρηστο και ευσύνοπτο εργαλείο διαμόρφωσης του επαγγελματικού προφίλ των δημοσίων υπαλλήλων καταγράφοντας τι αναμένεται από αυτούς στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των πολιτών.
Ανάλογη είναι η στόχευση και του παρόντος Οδηγού, που έρχεται να ενημερώσει και να εμπλουτίσει μια παλαιότερη αντίστοιχη προσπάθεια του Συνηγόρου του Πολίτη με το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Στη συνεργασία αυτή, ο Συνήγορος του Πολίτη συμβάλλει με την εμπειρία του, η οποία βασίζεται στη διερεύνηση συγκεκριμένων αναφορών, και την τεχνογνωσία του. Η πρώτη ύλη από τα παράπονα των πολιτών στη σχέση τους με τις υπηρεσίες έχει γίνει αντικείμενο μελέτης και επεξεργασίας με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Όπως θα γίνει άμεσα αντιληπτό, με αυτόν τον οδηγό δεν επινοείται κάτι καινούργιο. Εξειδικεύονται τα ισχύοντα προκειμένου να καταστούν κοινό σημείο αναφοράς για τη δεοντολογία των σχέσεων υπαλλήλων και πολιτών.
Εκφράζω την ελπίδα ότι αυτός ο Οδηγός θα κάνει λίγο καλύτερη τη σχέση υπαλλήλων και πολιτών, διαμορφώνοντας ένα πλαίσιο στο οποίο ο πολίτης και η διοίκηση θα γνωρίζουν με ακρίβεια τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους.
Καλλιόπη Σπανού
Συνήγορος του Πολίτη
http://www.ydmed.gov.gr/wp-content/uploads/20120405_oods54_odigos_orthis_dioikitikis_siberiforas.pdf
Άρθρο 103 παρ. 1 Συντάγματος
Οι σχέσεις διοίκησης-πολιτών ρυθμίζονται από συγκεκριμένους νομικούς κανόνες που πραγματώνουν τις αρχές του κράτους δικαίου και της δημοκρατίας. Ωστόσο, η ποιότητα των σχέσεων αυτών δεν εξαντλείται στην εφαρμογή συγκεκριμένων κανόνων δικαίου αλλά περιλαμβάνει και την εμπειρία των καθημερινών συναλλαγών με τους υπαλλήλους των υπηρεσιών. Σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνεται η διαπροσωπική επαφή, η εκπλήρωση αλλά και ο τρόπος εκπλήρωσης- των υποχρεώσεών τους.
Σε αναζήτηση της ποιότητας στη σχέση διοίκησης πολιτών, σε διάφορες χώρες και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, διατυπώνονται κώδικες ή οδηγοί που εξειδικεύουν τις οφειλόμενες συμπεριφορές και προδιαγραφές δράσης. Στοχεύουν να παράσχουν ένα εύχρηστο και ευσύνοπτο εργαλείο διαμόρφωσης του επαγγελματικού προφίλ των δημοσίων υπαλλήλων καταγράφοντας τι αναμένεται από αυτούς στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των πολιτών.
Ανάλογη είναι η στόχευση και του παρόντος Οδηγού, που έρχεται να ενημερώσει και να εμπλουτίσει μια παλαιότερη αντίστοιχη προσπάθεια του Συνηγόρου του Πολίτη με το Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Στη συνεργασία αυτή, ο Συνήγορος του Πολίτη συμβάλλει με την εμπειρία του, η οποία βασίζεται στη διερεύνηση συγκεκριμένων αναφορών, και την τεχνογνωσία του. Η πρώτη ύλη από τα παράπονα των πολιτών στη σχέση τους με τις υπηρεσίες έχει γίνει αντικείμενο μελέτης και επεξεργασίας με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.
Όπως θα γίνει άμεσα αντιληπτό, με αυτόν τον οδηγό δεν επινοείται κάτι καινούργιο. Εξειδικεύονται τα ισχύοντα προκειμένου να καταστούν κοινό σημείο αναφοράς για τη δεοντολογία των σχέσεων υπαλλήλων και πολιτών.
Εκφράζω την ελπίδα ότι αυτός ο Οδηγός θα κάνει λίγο καλύτερη τη σχέση υπαλλήλων και πολιτών, διαμορφώνοντας ένα πλαίσιο στο οποίο ο πολίτης και η διοίκηση θα γνωρίζουν με ακρίβεια τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους.
Καλλιόπη Σπανού
Συνήγορος του Πολίτη
http://www.ydmed.gov.gr/wp-content/uploads/20120405_oods54_odigos_orthis_dioikitikis_siberiforas.pdf
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου