Το αλκοόλ είναι αλκοόλ!

Το αλκοόλ είναι αλκοόλ!
Οδηγός για το αλκοόλ της ΕΝΕΑΠ

«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»

«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»
Οδηγοί συγχωνεύσεων των ΝΠΔΔ των Δήμων

Γ. Γραμματεία Νέας Γενιάς

Γ. Γραμματεία Νέας Γενιάς
Επικαιροποιημένος οδηγός για το AIDS

Eφηβική Παχυσαρκία

Eφηβική Παχυσαρκία
Πρόληψη της εφηβικής παχυσαρκίας σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου

Το φαινόμενο BULLYING

Το φαινόμενο  BULLYING
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ BULLYING ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ

Blog Archive

Blog Archive

Αναγνώστες

-

Translate

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Συνολικές προβολές σελ.

Flag Counter!

free counters
Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

«Αναγνωρίζω, Αρνούμαι, Αντιδρώ στη βία στο σχολείο»

Οι δράσεις που υλοποιούνται στα σχολεία από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το «Δίκτυο για τη Βία στο Σχολείο» παρουσιάστηκαν, σήμερα 05/03/2012, σε συνέντευξη Τύπου της πολιτικής ηγεσίας και των μελών του Δικτύου.
Το Υπουργείο και η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης Παιδιών και Εφήβων (ΕΨΥΠΕ) – που είναι μέλος του Δικτύου- υπέγραψαν, στις 02/02/2012, σύμφωνο συνεργασίας για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και δράσεων με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό, η 6η Μαρτίου καθιερώνεται ως Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και στα σχολεία εστάλη σχετική εγκύκλιος με προτεινόμενες δράσεις- συζητήσεις- εκδηλώσεις, που μπορούν να πραγματοποιηθούν με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών. Παράλληλα αρχίζουν:
• Η λειτουργία τηλεφωνικής συμβουλευτικής γραμμής υποστήριξης για εκπαιδευτικούς και γονείς.
• Η λειτουργία κινητής μονάδας παρέμβασης σε περιστατικά βίας και εκφοβισμού.
• Η διαδικτυακή συμβουλευτική υπηρεσία υποστήριξης για εκπαιδευτικούς, παιδιά, εφήβους μαθητές και νέα άτομα.



Επίσης, εφαρμόζεται ειδικό πρόγραμμα πρόληψης και αντιμετώπισης εκφοβισμού και βίας σε σχολεία που εντάσσονται σε Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, με πρώτη εφαρμογή στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας.
Η Υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, τόνισε:
Σε περιόδους κρίσης, μεγάλων, βίαιων, απότομων και σε σύντομο χρονικό διάστημα αλλαγών, όπως αυτές που ζούμε σήμερα, καταγράφονται και αλλαγές συμπεριφοράς των πολιτών. Η βία στο σχολείο στιγματίζει όλη τη ζωή ενός παιδιού και έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις. Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να οργανώσει, με θεσμικό τρόπο, την αντιμετώπιση του φαινομένου, μέσα από την αποτελεσματική συνεργασία του παιδιού, του γονιού και του εφήβου. Για το σκοπό αυτό έχει σχεδιαστεί και μια ειδική αφίσα με σύνθημα «Αναγνωρίζω, Αρνούμαι, Αντιδρώ στη βία στο σχολείο». Και για τις τρεις αυτές λέξεις χρειάζεται πολιτική και δουλειά για να υπάρξει αποτέλεσμα. Χρειάζεται οργανωμένη και διαρκής παρέμβαση και όχι σημειακές δράσεις. Θέλει χρόνο και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Διαχρονικά, αλλά ειδικά σήμερα στην κρίση, ο εκπαιδευτικός που αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα πρέπει να γίνει «αλεξικέραυνο» των κινδύνων και «όχημα» για να προχωρήσουν τα παιδιά μπροστά.
Ο Ειδικός Γραμματέας, Μιχάλης Κοντογιάννης ανέφερε:
Η τιμωρία δεν είναι ο σωστός τρόπος αντιμετώπισης περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα. Χωρίς διάλογο, συζήτηση, αλλά επιβάλλοντας μια ποινή δεν επιλύεται το πρόβλημα. Όταν πέσει στην αντίληψη του εκπαιδευτικού ένα τέτοιο κρούσμα πρέπει να αντιμετωπίζεται σε συνεργασία με τους γονείς και το ίδιο το παιδί. Έχουν δοθεί οδηγίες στους Διευθυντές των Σχολείων και τους Σχολικούς Συμβούλους για άμεση αντιμετώπιση του φαινομένου, με συνεργασία όλης της σχολικής κοινότητας.
O Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς (ΓΓΝΓ), Γιάννος Λιβανός, τόνισε:
Σκοπός της πρωτοβουλίας που ανέλαβε η ΓΓΝΓ είναι να μιλήσουμε ανοιχτά και να απενοχοποιήσουμε το θέμα, να ενημερώσουμε γονείς και εκπαιδευτικούς, να δράσουμε προληπτικά –πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του Δημοτικού- και να επικοινωνήσουμε με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Για αυτό διοργανώνουμε αύριο διαδικτυακτή συζήτηση με σχολεία με τίτλο «Ενδοσχολική βία- Συμβιώνοντας στο Σχολείο», όπου θα συγκεντρώσουμε ερωτήματα τα οποία θα απαντηθούν είτε ζωντανά είτε εντός 15νθημέρου. Έτσι θα αξιοποιήσουμε την καλώς εννοούμενη ανωνυμία του διαδικτύου. Η ΓΓΝΓ υποστηρίζει, επίσης, δράσεις και προτάσεις που υποβάλλουν καθηγητές μέσα από το Πρόγραμμα Υποστήριξης Πρωτοβουλιών Μαθητών «Εντός εκτός και επί τα αυτά- Μαθητές δεν δράσει», για το οποίο υπάρχει ανοιχτή πρόκληση στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας.

Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν o Ιωάννης Τσιάντης Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής, Πρόεδρος Συντονιστικής Επιτροπής Δικτύου και Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΨΥΠΕ, ο Άλκης – Κωνσταντίνος Τσιάντης Αναπληρωτής Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΨΥΠΕ, ο Γεώργιος Μόσχος, Βοηθός Συνηγόρου του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ο Εμμανουήλ Τσαλαμανιός Αντιπρόεδρος της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδος- Ένωσης Ψυχιάτρων Παιδιών και Εφήβων, ο Γεράσιμος Κολαΐτης Επίκουρος Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής της Πανεπιστημιακής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία», η Αλίκη Μαραγκοπούλου Πρόεδρος του Ιδρύματος Μαραγκοπούλου για τα δικαιώματα του ανθρώπου και ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου.

ΠΗΓΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Δελτίο Τύπου 05/03/2012

0 σχόλια: